שני רענונים מקבילים בדגמי מטוסי אל על לפנינו

אל על עומדת לבצע שני מהלכים מקבילים לגבי תצורות ההושבה בדגמי המטוסים רחבי-הגוף שלה. מהם השינויים הללו, ומתי זה אמור להתבצע?

ly772parking - Copy

(תמונה: https://www.flickr.com/photos/aero_icarus/)

אל על מתחילה בשבועות הקרובים בסדרת שדרוגים למטוסי ה-777-200 וה-787-9 שלה בגזרת תצורות ההושבה. מדובר בצעדים חשובים והכרחיים של אל על, בדרך ליישור קו ברמת המוצר שהיא מציעה לנוסעים בטיסות השונות, ולכן אלו הן בשורות טובות בסך הכל, למעט סייג אחד חשוב שיש לקחת בחשבון.

———————————————————————————————————————

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של בלוג המתמידים בו מתפרסמים פוסטים נוספים עם מידע, טיפים והמלצות

———————————————————————————————————————

שני שינויים של תצורות ההושבה במטוסים רחבי-הגוף של אל על עומדים לפנינו. האחד, הינו שדרוג ושינוי תצורת ההושבה בכל מטוסי ה-777-200, והשני הוא הוספת מושבי פרימיום אקונומי במטוסי ה-787-9 דרימליינר החדשים.

– מטוסי ה-777-200

השינוי המשמעותי ביותר, ללא ספק, הוא החלפה של כל מושבי צי מטוסי ה-777-200 והגדלת מספר המושבים במטוס. כיום מכילים מטוסי ה-777-200 של אל על 6 מושבי מחלקה ראשונה בתצורת 2-2-2, 35 מושבי מחלקת עסקים בתצורת 2-3-2, 34 מושבי תיירים פלוס בתצורת 3-3-3 ו-204 מושבי תיירים בתצורת 3-3-3.

במסגרת השינוי תבוצע ככל הנראה:

– הגדלת מספר מושבי מחלקת תיירים בכ-30 מושבים, תוך שינוי תצורת ההושבה ל-3-4-3 (עוד מושב אחד באמצע).

– ביטול מחלקת תיירים פלוס והתקנת מחלקת פרימיום אקונומי (סביר שבתצורת 3-3-3 או 2-4-2). מעריך שבסביבות 5 שורות, עם כ-40-45 מושבים בסך הכל.

– התקנת מחלקת עסקים איכותית עם מושבי שכיבה מלאה ומערכת בידור מתקדמת. כאן אל על ככל הנראה לא תבצע התאמה לרמת המוצר בדרימליינר ותבחר במושבים מסוג שונה שמתאימים יותר לרוחב המטוס השונה של ה-777-200.

– ביטול המחלקה הראשונה.

בסך הכל יגדלו כמות המושבים במטוס מכ-279 לכ-313.

מתי כל זה צפוי לקרות? נראה שבקרוב מאוד ייכנסו המטוסים הראשונים מהדגם אל המוסכים. the sooner the better. ועם זאת, קיים חשש משמעותי בעצם המהלך הזה. הגדלת כמות המושבים בתיירים, אם תבוא עם הגדלת הצפיפות באופן מורגש, תיתקל בביקורת ציבורית לא מעטה, שגם ככה לא נחסכת מאל על בימים אלה. חברות תעופה רבות אחרות כבר הבינו מזמן, שבטווח הרחוק עדיף פחות נוסעים במטוס אך עם שביעות רצון גבוהה יותר, מאשר יותר נוסעים אך עם שביעות רצון נמוכה. נקווה שאל על לא נופלת כאן לבור נוסף.

בגזרת מחלקת עסקים, השינוי חשוב מאוד לנוסעי היוקרה של החברה, ויהווה התאמה של רמות המוצר במטוסים רחבי-הגוף. מה שכן, חשוב מאוד שאל על לא תיצור פער ניכר בין איכות המוצר ב-777 לאיכות המוצר ב-787, אחרת היא תגרום לעדיפות מלאכותית לאחד המטוסים שתעוות את הביקישים. United לשם השוואה, מאחדת בימים אלה את כל המוצרים בכל מחלקות העסקים שלה לפולאריס, אחיד, מסוג אחד וברור, כך שלנוסע לא צריכה להיות התלבטות עם איזה מטוס לטוס שכן בכל דגם של החברה מצפה לו, בגדול, חוויה דומה.

– מטוסי ה-787-9

בעקבות מה שנראה כמו הצלחה כבירה של מחלקת הפרימיום אקונומי, אל על מגיבה לביקוש העודף ומתקינה מושבים נוספים של המחלקה, על חשבון מספר מושבים במחלקת תיירים. תצורת ההושבה במטוסי ה-787-9 כיום היא 32 מושבי מחלקת עסקים בתצורת 1-2-1, 28 מושבי מחלקת פרימיום אקונומי בתצורת 2-3-2 ו-222 מושבי מחלקת תיירים בתצורת 3-3-3.

לאחר המהלך צפויה להשתנות תצורת ההושבה במחלקות הפרימיום אקונומי והתיירים, כך שתתווסף שורה אחת בפרימיום (עם 35 מושבי פרימיום בסך הכל) על חשבון 2 שורות ממושבי התיירים (עם 204 מושבי תיירים בסך הכל).

השינוי הזה צפוי להתרחש במטוסי ה-787-9 בלבד, מאחר שמטוסי ה-787-8 כבר כוללים את האקסטרה שורה הזו של מושבי פרימיום אקונומי.

מתי זה צפוי לקרות? נראה שהשינוי מתחיל בימים אלה, וכבר אולי אפילו הושלם במטוס הראשון בסדרת ה-787-9 (4X-EDA), כך שמדובר במהלך יעיל וזריז מצד אל על בעניין זה.

2 מחשבות על “שני רענונים מקבילים בדגמי מטוסי אל על לפנינו

  1. י שינוי שלישי שקורה במקביל, והוא קצת סותר את שינוי התצורה ב777. הכוונה כמובן לאל על space במסגרתו אל על מגדילה למושבים מסוימים את הרווח, על חשבון מספר שורות.
    להבנתי, זה מהלך שיקרה בכל צי המטוסים.
    מה תהיה התצורה הסופית של ה777? והאם זה בוצע כבר ב789 הראשון?
    שאלות מעניינות

    אהבתי

  2. הגדלת כמות המושבים הכוללת ב-777 היא צעד נכון ומובך אשר יעניק לאל על צי מטוסים ליעדים עם ביקושים גדולים יותר מזה שיכול להכיל ה-787-9. כלומר, גמישות מבצעית ותפעולית נרחבת יותר.

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s