טיפים בנוגע לעצירות ביניים צפופות

אני מקבל לא פעם שאלות מעוקבים בנוגע לעצירות ביניים צפופות. האם זה משתלם, עד כמה זה מסובך והאם כדאי לקחת את הסיכון? ריכזתי כמה תובנות וטיפים בעניין.

(תמונה: Kevin Chung)

עצירות ביניים צפופות הן אתגר לוגיסטי ונפשי לא פשוטים. הן מצריכות נטילת סיכון אמיצה של הנוסע תוך מוכנות לשלם מחיר. אבל בניגוד לדעה הרווחת אני בכלל לא נגד עצירות ביניים צפופות. למען האמת יש לי משנה הפוכה די סדורה בעניין.


אני מזמין אתכם לעקוב אחריי גם בעמוד הפייסבוק של בלוג "המתמידים" בקישור הזה. ככל שיש לכם שאלות על הפוסט או על תכני הבלוג בכלל, אתם מוזמנים להשאיר תגובה בתחתית העמוד או לפנות אליי דרך יצירת הקשר באתר.


יש מספר דגשים חשובים בנוגע לעצירות ביניים צפופות:

1. בראש ובראשונה מדובר בשאלה של עלות מול תועלת

בהרבה מקרים עצירת ביניים צפופה מאוד מוזילה את מחיר כרטיס הטיסה בצורה משמעותית. לא פעם יוצא לי לראות כרטיסים יקרים יותר שמאפשרים עצירת ביניים סבירה של כשעתיים-שלוש, ולצדם טיסה מוזלת עם עצירת ביניים של כ-40 דקות עד שעה. אין ספק שעל פני הדברים עצירת הביניים הסבירה יותר בטוחה יותר, אבל קל להבין שהכל זה עניין של מחיר. ואם כך, אז החישוב צריך להיות כלכלי צר – האם שווה לי לקחת את הסיכון בשביל לחסוך $100 או לא? כשמצמצמים את הדיון לשאלה פשוטה שכזו קל הרבה יותר לקבל את ההחלטה.

2. הסיכון קיים אבל הוא לא עד כדי כך נורא

ברוב המקרים והעניינים של עצירות ביניים צפופות, הסיכון לאיחור לטיסת ההמשך קיים, אבל ההשלכות שלו לא כאלו נוראיות. לכל היותר, במקרה הגרוע ביותר, תאלצו להעביר לילה במלון בשדה התעופה, עקב פספוס טיסת ההמשך שיצאה בערב. מקרים פחות נוראיים יהיו שהכבודה שלכם לא תגיע אתכם להמשך המסע (שלדעתי זה די מרגיז אבל לא סוף העולם), ומתחת לזה קיים הסיכון שתצטרכו לרוץ כמו משוגעים בין הטיסות. ו… זהו בערך. ולדעתי באופן כללי, הסיכונים האלה כולם כאחד לא כאלה משמעותיים. בכל הנוגע לעניין הכספי אז כמעט תמיד תקבלו מחברת התעופה כרטיס המשך חלופי לטיסה הבאה (אלא אם מדובר בכרטוסים נפרדים) ולא אמור להיות הפסד כלכלי משמעותי מעצם העניין. לדעתי מרבית האנשים מדמיינים בראש השלכות הרבה יותר חמורות.

3. אפשר לנצל את העניין לטובתכם

בהתחשב בכך שבדרך כלל אין מחיר כלכלי לאיחור לטיסת ההמשך, תוכלו בהחלט להרגיש בנוח להזמין כרטיס זול יותר אך מסוכן יותר, ובמקרה שבו אכן תגיעו באיחור פשוט תועברו באופן אוטומטי לטיסה הבאה, היקרה יותר, מבלי צורך להוסיף כסף. כך תוכלו להגיע לטיסה שרציתם מלכתחילה ולשלם עליה פחות. לכן לפעמים לא רק שלא מדובר בסיכון אמיתי שיש לקחת אלא לפעמים אפילו בחיסכון כספי ממשי.

4. קיימות דרכים פשוטות להפחית את הסיכון

אי אפשר למנוע לחלוטין את הסיכונים שבעצירות ביניים קצרות. מה שכן, אפשר בהחלט להפחית את הסיכון לאיחור. בראש ובראשונה כדאי להכיר היטב את שדה התעופה שבו אתם מבצעים עצירת ביניים, ולנסות לחשוב על כל הדרכים להגיע הכי מהר בין שער אחד לשני. בנוסף כדאי ליידע את צוות המטוס (אם הוא לא מודע לכך) זמן מה לפני הנחיתה על כך שאתם צפויים לעצירת ביניים קצרה מאוד ולבקש שימצאו דרך לסייע לכם. יש הרבה דרכים לעזור לנוסעים בטיסות מעבר, למשל להסיע אותם באמצעות רכב תפעולי בין התחנות השונות. מה גם שכשמיידעים את החברה היא יודעת להמתין עוד כמה רגעים ולא לצאת בלעדיכם. בנוסף כמובן שכדאי לא להעמיס כבודה לבטן המטוס ולהשתמש בטרולי בלבד. הדבר הזה יפחית סיכון שהכבודה לא תגיע אתכם ליעד הסופי.

5. גם ככה אין הרמטיות

כל אלו שחושבים שאם יקחו שעתיים-שלוש בין טיסות והדבר יבטיח להם ראש שקט כנראה לא חוו אף פעם איחור בהמראה או איחור בנחיתה או סתם פרוצודורות ארוכות להחריד בשדה הביניים. לפעמים גם שעתיים-שלוש לא מספיקות, ובינינו אפילו גם חמש יכולות לא להספיק בסט התנאים המתאים. יש כאן הרבה עניין של מזל ומאחר שאין הרמטיות בלאו הכי כבר לא כל כך בטוח שלא כדאי לקחת סיכון מחושב אם הוא מועיל לכם לכיס.

6. אם הכל עובר חלק, ניצלתם בצורה מצוינת את הזמן שלכם

כבר קרה לי ולא פעם שלקחתי את הסיכון ועמדתי במשימה בגבורה. הגעתי לטיסת ההמשך בול בזמן והמשכתי את המסע ישירות ליעד הסופי באבחה אחת. יש בזה משהו משמח במיוחד, כי זה מייצר תחושה של טיסת ללא-עצירה (נונסטופ), שמביא אותי ליעד הסופי ביעילות מירבית.

7. החוויות הכי טובות הן אלו שלא תכננתם

באחת הפעמים שהחמצתי טיסת המשך נאלצתי להישאר לילה בשדה ביניים בארצות הברית. לא מקום שמראש ביקרתי בו במטרה הזאת, אבל בהתחשב בסיטואציה שנוצרה כבר לקחתי מונית לדאון טאון וביליתי ערב נחמד בעיר. אני זוכר את החוויה הזאת עד היום לטובה ואפילו שקצת התבאסתי לחזור הביתה יום שלם באיחור, בידעבד בהחלט הכל היה שווה את זה רק בשביל ההמבורגר והבירה המצויינים שאכלתי באותו ערב.


הידעתם שאפשר לעקוב אחריי גם דרך עמוד הפייסבוק של הבלוג?

מחשבה אחת על “טיפים בנוגע לעצירות ביניים צפופות

  1. זה לא פשוט כל כך: נתחיל עם הבעיה העיקרית, שהיא התור בביקורת הדרכונים, שבשנים האחרונות הפך לעניין ארוך ומתיש, שעלול לתקוע את הנוסע חצי שעה ויותר, וכך לפספס את ההמשך; בנוסף, יש הבדל בין המתנה לטיסה הבאה שהיא בתוך שעות ספורות, לבין בילוי של לילה במלון (שאותו לא תמיד חברת התעופה תיתן על חשבונה); והכי חשוב – מה קורה עם מה שתוכנן להמשך? הזמנת רכב שכור ולא הופעת? ההזמנה עלולה להימחק; הזמנת מלון ולא הגעת? זה על חשבונך. ופגישה מתוכננת? תכלס, קונקשן צפוף זה תרגיל שאפשר לנסות אם אתם יוצאים בטיסת בוקר ואפשר "לשחק" עם המשך היום, אבל בטיסות אחר הצהריים – זה לא ממש מומלץ.

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s