הפולאריס של יונייטד VS הביזנס-פירסט של אל על

רבים מהנוסעים המתמידים בטיסות מתל-אביב לארצות הברית מתלבטים עם איזו חברה לבצע את הטיסה. התלבטות זו גוברת במיוחד בכל הקשור לתחרות שבין אל על, המובילה הגדולה ביותר לקווי ארצות הברית, לבין יונייטד, הבאה אחריה. בפוסט זה אסקור את ההבדלים בין שני המוצרים המרכזיים בקווים לניוארק וסן פרנסיסקו בין שתי חברות אלה, ואשווה ביניהם.

ua77wvsly789

(תמונות: עליונהתחתונה)

יונייטד היא אחת המתחרות החזקות ביותר של אל על. היא מפעילה 2 טיסות יומיות בקו תל-אביב-ניוארק (TLV-EWR), טיסה יומית בקו תל-אביב-סן פרנסיסקו (TLV-SFO) ו-3 טיסות שבועיות בקו תל-אביב-וושינגטון (TLV-IAD). נוסעים מתמידים רבים, במיוחד בקו לסן פרנסיסקו, מבצעים השוואה תמידית בין המוצרים של שתי החברות, ומתווכחים ביניהם מה עדיף: יונייטד או אל על. הויכוח הזה מקבל משנה תוקף בכל הנוגע למוצרי מחלקת העסקים של שתי החברות – הפולאריס של יונייטד והביזנס-פירסט של אל על. לכן, החלטתי להשוות בין המוצרים של שתי החברות על בסיס מספר פרמטרים מרכזיים בקווים תל-אביב-ניו-יורק (TLV-NYC) ותל-אביב-סן פרנסיסקו (TLV-SFO). שיטת ההשוואה תיעשה באמצעות ניקוד של כל פרמטר בין 1 ל-5, כשבסוף אציג את הניקוד המשוקלל של כל מוצר.

———————————————————————————————————————

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של בלוג המתמידים בו מתפרסמים פוסטים נוספים עם מידע, טיפים והמלצות

———————————————————————————————————————

– תדירות: אל על מפעילה בסך הכל 5 קווים בין תל-אביב לניו-יורק עם טיסות 6 שבועיות בממוצע, ללא שבתות וחגים. מספר טיסות שבועיות מבוצע במטוסי 777 ולא 787, ולכן התדירות הממוצעת לטיסות ההשוואה היא 4 טיסות 6 שבועיות. לסן פרנסיסקו אל על מפעילה 2 טיסות שבועיות בלבד. בסך הכל אל על מפעילה בממוצע כ-25 טיסות שבועיות ליעדים הרלוונטיים. בגלל שלא מדובר בטיסות יומיות לגמרי (לא טסה בשבתות וחגים, ולא מפעילה טיסות יומיות לסן פרנסיסקו), ציון אל על: 3/5. יונייטד מפעילה את הפולאריס בקווים לניוארק – 2 טיסות יומיות (במטוסים Boeing 777-300ER ו-Boeing 787-10), ובקו לסן פרנסיסקו (Boeing 777-300ER) – טיסה יומית. בסך הכל יונייטד מפעילה 21 טיסות שבועיות ליעדים הרלוונטיים, שכולם בתדירות יומית. יצויין שאם יונייטד תשנה את דגמי המטוסים בקווים אלה ל-789/788 או 777-200, המוצר שהיא תספק לא יהיה פולאריס, דבר שיפגע כמובן בציון שלה. כל עוד זה לא המצב, ציון יונייטד: 5/5. 

– המוצר הקשה: אל על מציעה ב-787 שלה מושבי שכיבה מלאה (lie-flat) בתצורת 1-2-1 עם גישה ישירה למסדרון מכל מושב. המושבים עצמם נוחים ואיכותיים. זוית הישיבה נוחה. קיימת חלוקה בין מושבים שמאפשרים יותר פרטיות לבין מושבים שמאפשרים יציאה וכניסה נוחות יותר (קראו כאן). מערכת המולטימדיה נוחה ועשירה, ובסך הכל אין תלונות מיוחדות. ציון אל על: 5/5. ביונייטד מקבלים מוצר די דומה לאל על. המושבים כולם הם lie-flat, בתצורה של 1-2-1 (בשני הדגמים ה-787-10 וה-777-300ER), אם כי היא יותר נוחה ב-777-300ER בגלל רוחב המושב במטוס זה. קיימת גישה ישירה למסדרון מכל מושב, וקיימת אפשרות למושב עם פרטיות גדולה יותר ומושב עם כניסה ויציאה נוחות יותר. מערכת המולטימדיה גם כאן עשירה ומגוונת. ציון יונייטד: 5/5. אציין שההעדפה האישית שלי היא: יונייטד 77W > אל על 789 > יונייטד 78J.

אוכל: כידוע, אני לא אכלן גדול בטיסות, אבל אני כן טועם. באל על אני מוצא את האוכל סביר+. יש מנות מוצלחות מאוד (כמו מנת הפסטה עם רוסטביף ועדשים ברוטב כתום שפעם הוגשה, בתקופת שגב, שהיתה מאוד מוצלחת לטעמי) ויש מנות פחות טעימות לדעתי, עם טעם לוואי מאוד מורגש. אגב, לטעמי, התפריטים החדשים של אל על מאוד לא מוצלחים והאוכל לא טעים במיוחד. מעבר לזה, הגשת האוכל נעשית במכה אחת, וללא חלוקה לראשונה ועיקרית, שגם היא פוגעת בחוויה. מעבר לכך, באל על האוכל חייב להיות כשר, מה שמגביל מאוד את הטעמים והאפשרויות, דבר שכמובן גם מתבטא בטעם. ציון אל על: 3/5. ביונייטד, האוכל סביר+ גם כן. המנות בסדר, יש גם כאן מוצלח יותר ומוצלח פחות, ולא ממש נפלתי מכסאי. היתרון הגדול של יונייטד הוא הגלידות שמקבלים לקינוח. מעבר לזה, יונייטד יותר מקפידה על חלוקת האוכל למנות נפרדות, וכן אין מגבלות כשרות על המנות. לכן, ציון יונייטד: 4/5.

– המוצר הרך בטיסה: הכוונה בפרמטר זה היא לערכות אישיות, אוזניות, כריות ושמיכות. באל על, רמת המוצר הרך היא מהנמוכות ביותר שראיתי בחברות המקבילות. הכריות והשמיכות, למשל, הן הבסיסיות ביותר שאפשר לקבל – כרית קטנה בודדת ולא ממש נוחה (אפשר לבקש כרית נוספת מהספיירים של מחלקת תיירים, שהיא עוד פחות נוחה). השמיכה היא דקה, לא נוחה ולא נעימה במיוחד. הערכה האישית די בסיסית ואלמנטרית, ואין בה מוצרים מיוחדים. האוזניות הן הדבר היחיד שסביר בכל הסיפור, וגם הן יכולות להיות טובות יותר. ציון אל על: 1/5. אצל יונייטד המצב קצת יותר טוב. ראשית הכריות הן נוחות ונעימות וכך גם 2 השמיכות האווריריות והמפנקות יותר. הערכה האישית מכילה מוצרים איכותיים של מותג אמריקאי מוביל משתנה. האוזניות גם הן טובות ואיכותיות יותר. המינוסים היחידים הם שכבר טסתי בחברות שבהן כל החבילה הזאת היתה טובה יותר ואפילו משמעותית. ולכן יונייטד היא טובה בהיבט זה, אך לא מצוינת. ציון יונייטד: 4/5.

– השירות: בגזרה זו, אל על מציעה בטיסותיה שירות טוב מאוד בסך הכל. אני חושב שצוותי השירות של אל על חמים ולבביים בסך הכל במחלקות היוקרה. לא נתקלתי בבעיות שירות מיוחדות כלפי נוסעי היוקרה, למעט מקרים ספציפיים בודדים. ציון אל על: 5/5. ביונייטד צוותי השירות הם מנומסים ונחמדים, אך חלק ימצאו אותם פחות חמים ולבביים. אף שבאופן אישי אני פחות אוהב "שירות דביק" (קראו כאן), אני חושב שהשירות ביונייטד רחוק מלהיות חם, לבבי ודביק, ובדרך כלל הצוותים יותר קורקטיים וענייניים. ציון יונייטד: 4/5.

– הטרקלין: ביציאות מתל-אביב, אל על משתמשת בטרקלין "המלך דוד", שהוא טרקלין טוב בסך הכל, אך רחוק מלהיות מצוין (קראו כאן). בחזור, אל על משתמשת בטרקליני "המלך דוד" בניו-יורק ובטרקליני חברות אחרות בניוארק ובסן פרנסיסקו. למעט טרקלין Virgin בסן פרנסיסקו, כל הטרקלינים הם די בינוניים ולא איכותיים בצורה יוצאת דופן. ציון אל על: 3/5. בהלוך יונייטד משתשמת בטרקלין "דן", שהוא לטעמי טרקלין נחות בצורה משמעותית. החוויה מקבלת תיקון דרמטי בטיסות החזור, בטרקליני פולאריס בניוארק ובסן פרנסיסקו, שהם טרקלינים מצוינים, מבחנית מבחר אוכל, נוחות וחוויה כללית. הבעיה היא כאמור טיסת ההלוך שפוגעת מאוד ביתרונות של יונייטד בהיבט זה. ציון יונייטד: 3/5.

– ציון משוקלל: על בסיס הנתונים והפרמטרים שהצגתי למעלה, סכימת הציונים מביאה אותנו ל-ציון משוקלל אל על: 20/30 ו-ציון משוקלל יונייטד: 25/30. המשמעות היא שאל על אכן פחות טובה, לטעמי, בקווים הספציפיים. אבל חשוב לציין שאל על פחות טובה בעיקר בגזרת התדירות והמוצר הרך, ובכל הנוגע ליתר ההיבטים שתי החברות מציעות מוצר בסך הכל די דומה.

21 מחשבות על “הפולאריס של יונייטד VS הביזנס-פירסט של אל על

    • לאל על יש תדירות גדולה יותר, אבל בפועל היא לא טסה בשבתות וחגים וגם בקו לסן פרנסיסקו היא מציעה רק 2 טיסות שבועיות, כשיונייטד מפעילה טיסה יומית.
      לנוסעים מתמידים חשובה מאוד הרציפות והאחידות, ולדעת שאפשר לצאת בכל יום ולחזור בכל יום בלי מגבלות כאלה ואחרות. בתקופת החגים אל על בעייתית מאוד.

      אהבתי

  1. ההשוואות הנקודתיות שערכת מענינות וכמובן פותחות פתח לעוד פרמטרים אותם החמצת.
    אבל בסוף כשמדובר בנסיעות עסקים מנצח ברוב המקרים הפתגם :
    לו "ז You win or lose becaus of the

    אהבתי

  2. ניתוח נכון ומדוייק. הייתי מוסיף ליוניטד את נושא הכריות, פיג’מות ושאר הפינוקים בביזנס שהם נהדרים והבר הפתוח לאורך כל הטיסה עם חטיפים וכריכים. יחד עם זאת צוות אויר יונטייד ברוב המקרים עייף, אגרסיבי, לא שירותי ועושה רושם שממש לא מת על הקו הזה… צוות אלעל הוא באמת ברמה אחרת.

    אהבתי

  3. אוסיף כי יונייטד מחדשת בימים אלו את צי ה772 עם פרימיום פלוס ופולאריס, מפעילה בקו לוושינגטון 772 עם פולאריס וגם בחורף הקרוב הקו לספו יתחלף לכזה במקום לחזור ל789 (כדי שכל הטיסות לארץ ימשיכו לכלול את פולאריס)

    אהבתי

  4. כשמשווים בין חברות תעופה יש לקחת בחשבון דיוק בהמראות וביטולי טיסות,דבר שפוגע בשירות לנוסע.לא משווים מספר טיסות בשבוע ונותנים ציון מבלי להתייחס לביטולי טיסות ודיוק בהמראות.

    אהבתי

    • נכון, לא התייחסתי לזה אבל כשאני חושב על זה אני לא מרגיש שיש הבדלים דרמטיים בהיבט הדיוק והעמידה בזמנים בין שתי חברות אלה. חברות אמריקאיות לא ממש מצטיינות בדיוק ואפילו שאל על חריגה לרעה הפער לא עצום. מהבחינה הזאת אפשר לנקד את אל על 2/5 בדיוק ואת יונייטד 3/5 בדיוק ולהוסיף לתחשיבים שבפוסט אם אתה חושב שזה נחוץ.

      אהבתי

  5. לנוסע העסקי הישראלי (ובעל המשפחה) הטיסה המשמעותית היא זו שמגיעה בבוקר יום שני ויוצאת חזרה ביום חמישי בלילה. מבחינה זו אל על מהווה סיכון משמעותי יותר מהרגיל בעיקר בחורף עם כניסת השבת המוקדמת והסיכון בביטול הטיסה בעקבות עיכוב (להלן טיסת השבת המפורסמת).
    מעבר לכך, ניוארק הוא האב של יונייטד ולכן אופציות הגיבוי במקרה של מז"א גרוע רבות ומגוונות לעומת החופש המוגבל שיש לאל על בגפק או ניוארק.
    אז מבחינתי יונייטד באופן ברור.

    ועם זאת, כל מי שחווה שירות עייף ונוזף של יונייטד (בעיקר בדרך לארץ, כשהם שבוזים באופן ברור מההצבה) עדיין יחשוב פעמיים..

    אהבתי

  6. שדרוג מתיירים לעסקים דרך המכרז שאלעל מציעים בעת ההזמנה זה בעצם מחלקה R?
    זה עולה כמה מאות דולרים, אבל כשההצעה מתקבלת צבירת המיילים היא לפי ביזנס או תיירים?

    אהבתי

    • כן אם זו אחת המחלקות תיירים ברות השדרוג (Y,S,M) אז השדרוג לעסקים הוא דרך מחלקת R.
      הנקודות שייצברו יהיו לפי המחלקה המקורית כלומר תיירים

      אהבתי

  7. יקירי, אכזבת.
    אין פה באמת השוואה קונקרטית של הנושא כפי שנטען בכותרת אלא נטו פרשנות אישית שלך לאיך אתה רואה את הדברים ומה יותר חשוב לך ומה פחות. מה גם שרדוד לתת את אותו המשקל בין הפרמטרים. למשל: שירות זה עניין קריטי בחוויה של נוסעי מחלקות היוקרה, מצופה היה שחלק זה יקבל משקל גדול יותר מגודל הכרית שמקבל הנוסע (נו שוין).
    העיקרון לפיו בחרת לפגוע בניקוד התדירות של אל על גם כן מוטעה. אל על היא החברה היחידה שבאמת אפשר לסמוך עליה שהטיסות שלה יצאו אל הקווים המיועדים, באופן סדיר, בשגרה או במתיחות. ראינו את כל אותן חברות זרות מקסימות שבחרו לברוח מכאן בעת המבצע האחרון בעזה. תדירות גבוהה כמו של אל על אף חברה לא מציעה לארה"ב. אל על כיום מציעה קישוריות מופלאה בצפון אמריקה, מהטובות והעשירות שאפשר לחלום עליו כנוסע ישראלי שמחפש כמה שיותר יעדים ישירים. אז נכון, החברה לא טסה במשך 24 שעות מסוימות במהלך שבוע, שלנוסע הישראלי הן שעות פחות קריטיות. אך אל על מפגינה עוצמה ואיכות כאשר מוציאה מדי יום 2 טיסות ישירות במקביל לניו יורק (2 טיסות שיוצאות באותו הזמן, אחת ל-JFK והשנייה ל-EWR). גמישות שכזאת היא חלומו של כל נוסע, בטח של נוסע מחלקות היוקרה.

    אהבתי

  8. תודה על הכתבה ההשוואתית.
    בולט בעיני מה שציינת לגבי הצורת ההגשה של הארוחה באל-על. לא יצא לי לי לטוס איתם L/H כבר תקופה ומאכזב לשמוע שזה עדיין כך. לא מתאים לשרות בביזנס בכלל.

    אגב, מימי לא שמעתי מישהו קורא למעבר במטוס מסדרון… 🙂

    אהבתי

    • חייב לציין כי מעבר להגשה (שלי קצת פחות חשובה אבל מבין מה אתם אומרים) התפריט והאוכל החדש של אלעל נורא ואיום. הגאוע מאז שאני טס באלעל והגעו מכל חברות התעופה אותם אני מכיר… הביאו שף חדש חמוד ונחמד אבל האוכל פשוט זוועה, קטן, מצומק, מוזר, לא טעים ולא משביע. התגברנו בקושי על שקיות הקוקי עם העוף ונפלנו לתוך תפריט בלתי אכיל, מצומק וחייב לציין גם מוזר ( מי לעזעזל אוכל גזר מתוק קר עם עוף חם..). אם אתם חברה ישראלית וגאים בזה תחזרו לאוכל ישראלי נורמאלי חם ומשביע. ואם מדבירם על התיירים – מאז שעברו בטיסות אירופה לסנדוויץ או סלט שורשים בלתי אכילים אז גם אוכל אין…

      אהבתי

כתיבת תגובה