מה ההבדלים בין ה-787-8 ל-787-9 של אל על?

ה-788 של אל על כבר כאן. אל על עומדת להשלים בחודשים הקרובים את תהליך ההצטיידות כך שתחזיק ב-12 מטוסי 789 וב-4 מטוסי 788, כך שצי הדרימליינרים שלה יעמוד על 16 מטוסים בסך הכל. מהם ההבדלים בין שני הדגמים?

ly789parking - Copy

(תמונה: https://www.flickr.com/photos/tagsplanepics-lhr/)

אל על עומדת להשלים את תהליך ההצטיידות, ולהחזיק ב-16 מטוסי 787 דרימליינר חדשים. על מטוס ה-787-9 כתבתי בהרחבה, וגם הספקתי לציין איזה מושב הוא המועדף עליי במחלקת העסקים שלו (קראו כאן). לפני שבועיים נחת כאן ה-787-8 הראשון, 4X-ERA, "רמת השרון", מבין ארבעה בסך הכל. אז בואו נגיד כמה מילים גם על דגם זה.

———————————————————————————————————————

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של בלוג המתמידים בו מתפרסמים פוסטים נוספים עם מידע, טיפים והמלצות

———————————————————————————————————————

אתחיל ואומר שמבחינת הנוסעים, כמעט ואין שום הבדל מורגש בין ה-788 ל-789. דגמי הדרימליינר יצאו לשוק בבת אחת, כך שאין הבדלים ניכרים ביניהם. זאת, בניגוד למשל לדגמי ה-737-800 וה-737-900 שיצאו לשוק בהפרש של מספר שנים, וכך גם ה-777-200ER וה-777-300ER. אגב, גם מבחינת צוות האוויר כמעט ואין הבדלים בין הדגמים של הדרימליינר, למעט הבדלי משקלים, היבטי תמרון ונתונים טכניים. לכן, אם אתם טסים בדרימליינר כלשהו של אל על, בין אם זה 788 ובין אם 789, אתם צפויים לקבל, בסך הכל, חוויה דומה.

ובכל זאת, ישנם מספר דגשים שכדאי לשים אליהם לב בתצורות ההושבה של כל מטוס, ומסקנות שניתן להסיק מכך.

מספר מושבים כולל: 788 – 238 מושבים | 789 – 282 מושבים.

– מחלקת עסקים: 788 – 20 מושבים בתצורת 1-2-1 | 789 – 32 מושבים בתצורת 1-2-1.

– מחלקת פרימיום: 788 – 35 מושבים בתצורת 2-3-2 | 789 – 28 מושבים בתצורת 2-3-2.

– מחלקת תיירים: 788 – 183 מושבים בתצורת 3-3-3 | 789 – 222 מושבים בתצורת 3-3-3.

– תאי שירותים: 788 – 3 עבור החלק הקדמי (פרימיום ועסקים), 4 עבור מחלקת תיירים | 789 – 3 עבור החלק הקדמי (פרימיום ועסקים), 5 עבור מחלקת תיירים.

מפות ההושבות: 788 – קישור | 789 – קישור.

אז בעיקרון לא אמורים להרגיש הבדל כלשהו בין טיסה ב-788 ל-789 של אל על. עם זאת, יש בכל זאת כמה נתונים מעניינים שאפשר להסיק:

– ב-788 יש פחות מושבי עסקים ויותר מושבי פרימיום מאשר ב-789. למעשה, יחס מושבי העסקים לכלל המושבים הוא כ-8% ב-788 וכ-11% ב-789, ויחס מושבי הפרימיום ביחס לכלל המושבים הוא כ-15% ב-788 וכ-6% ב-789. המשמעות היא שה-788 הוא מטוס יותר מוכוון-פרימיום מאשר מוכוון-עסקים, וה-789 להיפך.

לכן, הצפי ב-788 הוא לפחות זמינות של מושבי עסקים ויותר זמינות של מושבי פרימיום. למשל, אם ה-788 וה-789 יטוסו באופן קבוע לקו מסוים, צפוי שתהיה פחות זמינות מושבי עסקים ב-788 לעומת ה-789. והמחיר הממוצע שאתם צפויים לשלם ב-788 כנראה גבוה יותר בעסקים מאשר ב-789, עבור אותו קו ספציפי (בגלל זמינות מחלקות הכרטוס).

– ה-788 יהנה מזמני פריקה והעמסה קצרים יותר, ולכן עלייה למטוס מעט קצרה יותר בממוצע מה-789. די טריוויאלי, אבל בכל זאת ראוי לציון. הסיבה לכך ששני המטוסים יחנו בדיוק באותם שערים בשדות התעופה השונים, ולכן משך העלייה והירידה מהמטוס ב-788 צפוי להיות קצר יותר מאשר ה-789.

– ה-788 צפוי לטוס בקווים פחות עמוסים ומבוקשים מאשר ה-789, כך שלא מן הנמנע שנראה את ה-788 בקווים ארוכי-טווח כמו מומביי (BOM), יוהנסבורג (JNB), בוסטון (BOS) וכו', לצד יעדים קצרי-טווח בולטים באירופה, כמו רומא (FCO), ברצלונה (BCN) ואמסטרדם (AMS). זאת בדומה לשימוש הרב שביצעה אל על ב-767-300, ביחס ל-777-200, בעונות החמות.

3 מחשבות על “מה ההבדלים בין ה-787-8 ל-787-9 של אל על?

  1. עדיין לא ברור לי איך החברה לא צריכה מטוס גדול יותר, בסדר גודל של כ-340 מושבים (למשל כמו ה-777-300 או 777-8)??
    הרי אל על הפעילה את ה-747 הענקי בקווים כמו ברצלונה וניו יורק, קווים שהחברה יכולה למכור הרבה מושבים..

    אהבתי

    • היא פשוט מגדילה את כמות הטיסות. בעבר היו 2-3 טיסות ביום לניו-יורק, כיום אנחנו יותר לכיוון ה-4-5. שניים לניוארק בלילה בהפרש של שעה ועוד 2-3 לניו-יורק במהלך היום. מה גם שהמטוס הזה מאפשר לאל על לפתוח יעדים ישירים נוספים בארה"ב שעד כה נוסעים הגיעו אליהם בקונקשן מניו-יורק. זו הסיבה שהם יכולים להסתפק במטוס קטן יותר.

      אהבתי

כתיבת תגובה